sreda, 14. februar 2007

Tek za začetnike

V začetku letošnjega leta, ko sem začel z tekom sem si zastavil cilj... da bom ponovno tekel. Hodil in tekel bi lahko rekel , ker pač samo teči po nekaj letih nisem bil (nisem še) sposoben.

Vsekakor imam po nekaj letih rekreativnega teka v preteklosti nekaj izkušenj z treniranjem. Ampak če dobro premisli, je moj tek slonel na preprostem dejstvu teči,teči in še enkrat teči, no vmes je bil še kakšen pohod na Pohorje in to je bilo vse.Nikoli teči in hodit! Nekako sem se vedno držal pravila, teči vsaki drugi dan in to en dan malo manj, drugič malo več, pač odvisno od trenutne kondicije. Velikokrat je bil tek dolg 10 km, pred pripravami za maraton pa sem vsaki dan pretekel 10 km, vmes je bil kakšen dan počita a veliko ga ni bilo. Nekaj dni pred maratonom mi je odpovedalo koleno. Dobesedno sem si ga očitno nabil s preveliko količino teka. To sedaj vem, a takrat pač tega nisem vedel. Maraton pa sem seveda kljub temu pretekel z obvezano nogo oz. kolenom, toliko trmast sem že bil. Na teku pa nisem imel problema s kolenom, me pa je začelo zmanjkovati po 32 km in zadnjih 10 km je bilo resnična muka. Pa več kdaj drugič.

Tek sem poznal kot bolečino, prijetno bolečino in če me ni kaj bolelo, pol trening ni bil vredu oz. je bil premalo intenziven.

Pa zakaj pišem vse to? Preprosto za to ker naj bi obstajal tudi takšen trening teka, ki naj nebi povzročal bolečine in ti nudi samo užitek. To naj bi bil preizkušen 13 tedenski program hoje in teka za začetnike, ki je predstavljen v knjigi Tek za začetnike. Wegi jo je prinesel Dedek mraz in mu dramatično spremenil življenje. Svojo tekaško poezijo je začel objavljati tudi v obliki bloga in njegov program je tudi mene začel privlačiti. Seveda sem si takoj nabavil knjigo (v knjižnici) in začel delati po programu. Začel sem v petem tednu. Toliko sem že imel kondicije, da sem si lahko privoščil, da nisem začel na začetku.Tedensko pa se tudi izide z maratonom v Radencih, kjer bi rad pretekel 10 km. Torej spet sem med začetniki in prav je tako, zakaj pa sem tako dolgo lenaril...

Je pa program zasnovan na teku in hoji. Fino celo počivaš lahko vmes mislim na hojo. Je pa to štetje lahko svojevrstni problem. Štet je potrebno ponovitve vmes pa še gledati na uro, kdaj preteče čas teka ali hoje. In to zna biti obremenilno v smislu koncentracije. Meni osebno tek pomeni tudi sprostitev, torej neke vrste relaksacijo kjer možgane lahko enostavno vržeš na planke in tečeš, brez bremen samo sam s sabo in uživaš. In pol se najde neka skrb z štetjem ki ti iztiri vse te misli. In to sem ugotovil šele danes med tekom. Čisti užitek mi je bil ko sem tekel zadnji krog, ponovitev je že bilo 10x2minuti, kroga pa še ni bilo konec. Torej mi ni preostalo drugega, kot da ga pretečem do konca . In to z užitkom, čistim užitkom, samo tek. Zares začel sem ponovno uživati v teku.

Dedek mraz hvala za knjigo očitno je bila namenjena tudi meni!!!

16 komentarjev:

  1. Tole knjigo MORAM met. Morda bom potem kaj bolj pridno tekla?!?

    OdgovoriIzbriši
  2. Jaz pa resnično ne razumem, kako lahko tečete... Pa še v užitek vam je. Oh.

    Jaz teka psihično ne morem zdržat...

    OdgovoriIzbriši
  3. Piskec, ene dva do tri tedne, na začetku, res trpiš. Ampak potem začneš v teku uživat, napolni te z energijo. Ne vem, ali si morda že bral moje tekaške začetke, ampak tam je vse do potankosti opisano :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Ne bom niti začel! Nikoli! ;) Me ne boš prepričal... Ni tek zame pa če je še tak užitek.

    OdgovoriIzbriši
  5. Hirkani, kar nabavi, boš potem naenkrat imela dovolj časa, da boš tekla...sicer pa sem ti to nameraval že napisati na tvojem blogu, pa mi ni uspelo oddati komentarja...

    Ko prideš do knjige, najprej začni brati na strani 61 ;)

    Piskec kako lhko rečeš, da teka ne moreš psihično zdržat? A si že poskusil, pa ne teči na 10 metrov ampak malo več...?

    OdgovoriIzbriši
  6. Če pa ne zdržim niti 10m... Košarko lahko igram tri ure skupaj ampak teč pa ne zdržim. Ne zdržim. Pa pika.

    Ne bom tekel, ne bom tekel, ne bom tekel... ;)

    OdgovoriIzbriši
  7. Piskec hahah si že blizu, da vsaj poskusiš ;)

    OdgovoriIzbriši
  8. Piskec, s svojimi visoko motivacijskimi posti te bomo tolk navlekli, da boš zihr vsaj poskusil :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Vreme, a zdaj si pa moški? Kdo je Vreme?

    Kaj je šlo narobe, da komentar pri meni ni prijel? Je morda javljajo Error 403? Moj antispam Bad Bahavior se včasih rad grdo obnaša do Silovoih IPjev.

    OdgovoriIzbriši
  10. Moški sem moški Hirkani, a moja zlate žena včasih tudi piše na blog, te pa pride do manjše zmede. Bom moral ukrepati;)

    Ja error je javil pri pisanju na tvoj blog...bom drugič poskusil in ti javil !!!

    OdgovoriIzbriši
  11. Mi je enkrat sredi dopoldenva, ravno ob inspiracijskem mlatenju slastne pice, kapnilo - ja, da sta verjetno dva tukaj gor. Problem se elegantno razreši: Nadzorna plošča, Uporabniki, Dodaj novega uporabnika :)

    No, ti imaš zlato ženo, jaz pa najljubšega moža. Kolk je to lepo prebrati :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Zdaj sta pa že mal osladna... ;)

    OdgovoriIzbriši
  13. No, počasi postaja tek vse daljši in hoje je vse manj, ponovitev pa tudi, tako da bo časa za premišljevanje med tekom dovolj. Če pa si res že kar treniran pa je mogoče zate bolj dodatek, ki svetuje kaj in kako po opravljenemu programu ("Kako naprej") Kar se mene tiče ima program vlogo nekakšne bremze, ki me varuje da bi zbezljal in seveda obtičal. Popolnoma razumem piskca, sam sem bil še malo dlje od njega... malo? uh, ful. Jaz bi na njegovem mestu rekel:


    "Jaz pa resnično ne razumem, kako lahko sami stopite do hladilnika med reklamami… Pa še v užitek vam je. Oh.

    Jaz tega psihično ne morem zdržat…"

    Ampak silit koga tako ali tako nima smisla. Pri teku ni čisto tako, kot je šlo to Forrestu Gumpu...

    OdgovoriIzbriši
  14. Ma kaki natreniran, še vedno se mučim. Je pa res, da pri tem mučenju že uživam. Tudi sam se včasih štopam, zato pa ti pravim, da se mi ta program zdi zelo vredu, postopnost je tisto kar sem iskal.

    Tisti " kako naprej" še vsekakor pride vse ob svojem času.

    Saj Piskeca nobeden ne sili, vsak mora sam svojo odločitev sprejeti najprej pri sebi, šele nato so lahko drugi za spodbudo. Vsekakor pa bi bil močno presenečen če bi videl, slišal ali celo sam dejal :"Piskec je začel tečt", pa makr od hladilnika do računalnika...

    OdgovoriIzbriši
  15. "Vsekakor pa bi bil močno presenečen če bi videl, slišal "

    No, ne boš. Kar pozabi.

    Nimam jaz takega odnosa do športa kot takega, prav rad nabijam košarko, igram (celo) nogomet, badminton, squash itd. ampak tekel pa NE BOM. :) :)

    OdgovoriIzbriši
  16. "tekel pa NE BOM. :) :) "

    Ne neboš, saj ne smeš, te mi niti ne pustimo. Pa da se ne bi slučajno spomnil, pa ki tako bedarijo naredil in začel tečt...

    No bomo videli, so rekli slepi in slišali so rekli gluhi !!!

    OdgovoriIzbriši